Mit jelent a megkergültek
Ez egy módja az UltraBalaton teljesítésének csapatban, tehát egy UB csapatverseny. Lényege, hogy a csapattagok a teljesítéshez nem vesznek igénybe autót, nem alszanak és kerékpároznak is!
Miért csináld így?
Nagyon sok csapat indul a versenyen. Csapatonkként több autó is kering a Balaton körül. Ez iszonyat mennyiségű autó, mi nem okozunk dugót és nem szennyezzük a környezetet sem.
Egyikünk sem tudja egymaga lefutni ezt a távot, de ha bicajjal is, saját erőből megyünk végig! Erre nagyon büszkék vagyunk!
Összekovácsol minket! Bármennyire vagy más, mint egy két csapat tagod, a végére eggyé váltok ebben a kihívásban!
Az én történetem ebben
Én magam, ennek a cikknek a megírója, amikor csatlakoztam, egy beugró ember voltam. Megkérdezték mennék-e és persze röviden elmondták mit is kell csinálni, ennek ellenére azonnal igent mondtam. Aztán másnap vakargattam a fejem, de ha egyszer valamit kimondunk… 🙂
Első évben, ami a többieknek már a 7. volt, minden ment zökkenőmentesen a csapatban, de nekem volt mit tanulni, mert ez egy elég durva kihívás, ha nem vagy ultrafutó (de szerintem akkor is)! Erről bővebben szeretnék írni, az ajánlások részben, ahol pontról-pontra leírom, szerintem mire kell figyelni.
A második évben úgy gondoltam, idén szuper időt fogok menni! Sajnos beteg voltam, de ezen felül is lett gond, így újabb tapasztalatokkal és tervekkel a következőre zártam a versenyt 🙂
Fontos megemlítenem, hogy minden nehézség ellenére célba ért a csapatunk mindig.
Hogy kell ezt csinálni
A csapat felépítése
Akárhány fős csapattal lehet ezt csinálni, mi 3-5 fős csapatokkal megyünk. Ahány fő van a csapatban annál eggyel kevesebb bringára van szükség. Egy fő fut, a többi bicajozik.
A bicajok
A bicóra nagyon sok cuccot kell tudni pakolni, ezért azon kell legyen csomagtartó és nagy zsák is. Az egyik bicóra 2 fő cuccainak kell felférnie! Érdemes nagyon kényelmes és strapabírót választani, mert sokat kell vele menni és nehéz lesz. Nagyon fontos a világítás, mert egyes szakaszokon nagyon sötétben kell haladni vele. A másik fontos alkatrész a csengő, mert azzal figyelmeztetni kell a futókat és kisérőiket, amikor előzni készülsz.
Ruházat
A futó felszerelésed, amit az éghajlat és időjárási viszonyoknak megfelelően kiválasztasz természetesen. Ebből legyen váltás is!
Kerékpározáshoz vegyél másik ruhát, mert amibe futás közben beleizzadtál, abban könnyen megfázol a bicajon. Ez különösen igaz este és hűvös időben!
Eső gyakran van, ezért valahogy szárazon kell tartanod magad. Legalább felsőruházat legyen vízálló nálad!
Nehézségek
Természetesen mindenkinek más lesz nehéz benne. Én például a nem alvást viselem nehezen. Aztán ott van az evés, a verseny szervezői nagyon alap ellátást biztosítanak csak, ami nem lesz elég. Az időjárás is tud gondot okozni. Jöhetnek műszaki problémák, defekt leggyakrabban.
Alvás
Van aki tud és javasolt is valahol akár fél órára is lepihenni. Nyilván nincsenek ágyak, és sok váltóponton nagyon hangos a zene hozzá, de sok erőt tud adni ha sikerül. Ne feledd, ha mondjuk 14 órakor van a rajt és mész 20 órát, akkor a célba érkezéskor körülbelül 26 órája vagy talpon!
Ezt úgy szoktuk csinálni, hogy előre tekerünk arra a váltópontra, ahol majd mi fogunk indulni. Ott beállítjuk az ébresztőt 15 perccel korábbi időpontra amikor a váltás következne. Legyen idő átöltözni, mert alváshoz érdemes jól beöltözni, bemelegíteni és felébredni.
Evés
A frissítő állomásokon van banán, víz, iso (sok esetben nem a legjobb arányban keverve), szőlőcukor. Néhol egyéb dolgok is, sütemény, vajaskenyér, stb. Enni nyilván nem akkor kell amikor futni indulsz és lehet, hogy pont ott van nagyobb választék, ahol neked nem a legjobb. Én ezért amikor aktuálisnak érzem és befejeztem a futást, azonnal keresni kezdem a lehetőséget. Sajnos kevés vendéglátó van nyitva, főleg éjjel, de lehet találni itt-ott hot dog, pizza szelet árúsító helyeket.
Időjárás
A versenyt a nyári szezonon kívül rendezik. Ez jó mert nincs annyira nagy meleg, de gyakori hogy esik az eső. Ha ez gyenge, szerencséd van, de egy zápor azért tud nehézséget okozni. Szerencsére nekem ilyenben még nem volt részem, de meséltek ilyenről. Esőkabát, váltócipő mindenképpen!
Műszaki problémák
Műszakilag kifogástalan állapotban kell legyen a bicó! Könnyen defektet kaphatsz, szóval tartalék gumi is, 2 nagyon ajánlott! Nekünk 2023-ban egyik csapattagunk első kereke nem volt tökéletes és defektet kapott állandóan. Mindez éjjel! Nincs segítség bizonyos esetekben és így egy tagja a csapatnak kiesik. Neki marad a vonat a többieknek pedig az ő távja 🙂
Nincs visszaút!
Ha elindultok nem mindig és mindenhonnan tudsz könnyen visszajutni. Én 2023-ban betegen vágtam neki és előtte éjjel ez járt a fejemben, ha a betegség miatt kidőlök hogy jutok vissza az autóhoz.
Nos kidőltem és meg kellett oldanom a dolgot. Éjjel 1 körül már nagyon éreztem, hogy nem fogom tudni végig csinálni. Ekkorra a csapatból kiesett, a bicaja miatt, már egy tag, így erőltettem. Reggel 9-re értünk Siófokra, ahol már annyira erős hidegrázásom volt, hogy nem mehettem tovább. 2 szerencsém volt: a kiesett tag vonattal megérkezett és a bicajomat átadva a csapat 4 tagú maradt nélkülem. A másik pedig az volt hogy komppal át tudtam menni. Ugyanez éjjel, a Balaton délnyugati részén sokkal nehezebb ügy lett volna. Szóval csak tökéletesen egészséges állapotban, vagy annyi szerencsével mint ami nekem volt induljatok így el!
Oszd meg ismerőseiddel is ezt az információt!